05 September 2012

Nachos y salsa


Nachos!!! Zawsze mi się kojarzą z Beavisem i Butthead'em, ale tym razem chodzi o meksykańską przystawkę ze świeżą salsą pomidorową.
Po raz kolejny meksykańskie smaki przewijają się w mojej kuchni, jako że są po prostu zajebiście dobre :)

Nachos z salsą pomidorową


Składniki (na 4 osoby):
- 5 średnich pomidorów
- 1/2 cebuli
- ostre papryczki habanero
- 1 limonka
- sól
- pęczek kolendry
- 4 pszenne tortille

Czas przygotowania: ok. 15 minut

Przygotowanie:
W pierwszej kolejności myjemy i kroimy pomidory. Kroimy je w dość drobną kostkę (ok. 1 cm) żeby potem łatwo nakładać na nachos'y. Dodajemy drobno posiekaną cebulę. Skrajamy odrobinę papryczek habanero. Trzeba uważać z ilością, bo są k....sko ostre. Zresztą o tym już pisałem. Uważamy żeby paluchów nie zabrudzić sokiem, bo będzie piekło...
Do salsy dodajemy sok z jednej limonki i szczyptę soli.
Wszystko mieszamy i na wierzch dodajemy garść posiekanej kolendry.

Salsa gotowa, więc pora na nachos'y. Bierzemy grzecznie cztery tortille i kroimy na 8 równych trójkącików. Proszę wymawiajcie poprawnie tortija. Do dziś nie zapomnę jak pracowałem w maczku w stanach i wszyscy mówili "fadżitas" na fajitas :)

Na dużej patelni podgrzewamy sporo oleju słonecznikowego (na zdjęciach jest oliwa, bo się olej skończył) i smażymy nachos'y. Jedna strona smaży się ok. minuty. Patelnia nie może być zbyt gorąca bo się za szybko przypalą. Ja na 9 stopniowej skali smażę na "siódemce". 


Usmażone nachos'y przekładamy na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu i podajemy...








No comments:

Post a Comment

Author

Follow Us